Company and Public Administration Economics (2015/2016)

Course code
4S00342
Name of lecturer
Chiara Leardini
Coordinator
Chiara Leardini
Number of ECTS credits allocated
6
Other available courses
Academic sector
SECS-P/07 - BUSINESS ADMINISTRATION AND ACCOUNTING STUDIES
Language of instruction
Italian
Location
VERONA
Period
1° periodo di lezioni dal Oct 1, 2015 al Dec 16, 2015.

Lesson timetable

1° periodo di lezioni
Day Time Type Place Note
Wednesday 9:30 AM - 11:30 AM lesson Lecture Hall F  
Thursday 9:30 AM - 11:30 AM lesson Lecture Hall G  

Learning outcomes

The course aims at providing students methodologies and analysis tools to interpret, systematize the management of public administration entities.

Syllabus

1.The institutional context of public administration
2.Decision making processes in public administration sector
3.Performance Measurement and performance management in public sector
4.Enterprises and Public Administration entities

Borgonovi E., Fattore G., Longo F., Management delle Istituzioni Pubbliche, IV edizione, EGEA, Milano, 2015 (capitoli 1,2, 4,7,8,9,10, 12, 13,14, 16, 17, 18,19,20, 21, 22,23)
Materiali di supporto alla preparazione (disponibile sul sito http://www.rgs.mef.gov.it ) :
-Principi contabili generali a decorrere dal 1° gennaio 2015 (Allegato 1 decreto legislativo n.118/2011)-
- Principio contabile generale sperimentale della competenza finanziaria (Allegato n.1 DPCM sperimentazione)
- Principio contabile applicato della programmazione (Allegato n.4/1 D. Lgs.118/2011)
-Principio contabile applicato della contabilità economico patrimoniale (Allegato 4/3 D.Lgs. 118/2011)
- Principio contabile applicato del bilancio consolidato (Allegato n. 4/4 D. Lgs.118/2011)

Reference books
Author Title Publisher Year ISBN Note
Borgonovi E., Fattore G., Longo F. Management delle Istituzioni Pubbliche Egea 2015

Assessment methods and criteria

Examination takes place in oral form. The exam is aimed at verifying the learning of the basics of managing public organizations.

Teaching aids

Documents

STUDENT MODULE EVALUATION - 2015/2016